402334

16 listopada 2021

Porównanie silników gier jak Unity i Unreal

Gaming
Games

Cześć!

Wchodząc w świat tworzenia gier robię rozeznanie na rynku.

Z tego filmu https://www.youtube.com/watch?v=lJHETpoLmTU dla mnie wynika, że:

  1. C# w Unity jest bardziej przyjaznym językiem do pisania i czytania, utrzymywania czystego kodu niż C++.A przewagą C++ są większe możliwości co ma znaczenie gdy robisz duże gry 3D i trzeba optymalizować kod, aby gra płynnie chodziła. Ale wtedy sam musisz dbać o zarządzanie pamięcią i łatwo popełnić błąd i gra źle działa.
  2. Do Unity jest najwięcej materiałów edukacyjnych ze znanych silników gier.
  3. Jest najwięcej developerów do Unity w porównaniu do innych silników gier. A jak duża społeczność, to dużo assetów i wsparcia jak masz jakiś problem.
  4. Unity często ma aktualizacje. Słuchają developerów i dodają potrzebne funkcjonalności. Ulepszenie wersji najczęściej nie robisz problemów, a np. w Unreal przejście z 3 na 4 to spore problemy i może nie opłacać się zmieniać wersji bo za dużo się zmieniło.
  5. Robienie buildów na różne platformy w Unity. Podobno Unreal nie ma aż takich możliwości, aby łatwo i szybko zrobić build gry na różne platformy jak np. komputer stacjonarny a na telefony Android i iOS.
  6. Dość łatwo można zrobić w Unity rzeczy, które nie są grą.

Wnioski:

  1. Pewnie można na Unity robić dobre gry 3D tak samo jak w Unreal. Kwestia tylko dobrania assetów i jak łatwo steruje się obiektami i kamerami itp. w Unity, a jak w Unreal, jakie są różnice.
  2. Jak masz doświadczonych developerów do Unreal to w C++ można więcej zdziałać i to ma duży sens jak się robi duże gry 3D wysokiej jakości.
  3. Unreal ma wizualne programowanie. To chyba nazywa się Blue printy. Unity to chyba ma tylko przez pluginy, ale możliwe, że to wprowadzą w samym silniku i nie będzie potrzebny plugin. Co ułatwi wprowadzanie interaktywności w grze dla osób, które nie programują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *