Cześć!
Wchodząc w świat tworzenia gier robię rozeznanie na rynku.
Z tego filmu https://www.youtube.com/watch?v=lJHETpoLmTU dla mnie wynika, że:
- C# w Unity jest bardziej przyjaznym językiem do pisania i czytania, utrzymywania czystego kodu niż C++.A przewagą C++ są większe możliwości co ma znaczenie gdy robisz duże gry 3D i trzeba optymalizować kod, aby gra płynnie chodziła. Ale wtedy sam musisz dbać o zarządzanie pamięcią i łatwo popełnić błąd i gra źle działa.
- Do Unity jest najwięcej materiałów edukacyjnych ze znanych silników gier.
- Jest najwięcej developerów do Unity w porównaniu do innych silników gier. A jak duża społeczność, to dużo assetów i wsparcia jak masz jakiś problem.
- Unity często ma aktualizacje. Słuchają developerów i dodają potrzebne funkcjonalności. Ulepszenie wersji najczęściej nie robisz problemów, a np. w Unreal przejście z 3 na 4 to spore problemy i może nie opłacać się zmieniać wersji bo za dużo się zmieniło.
- Robienie buildów na różne platformy w Unity. Podobno Unreal nie ma aż takich możliwości, aby łatwo i szybko zrobić build gry na różne platformy jak np. komputer stacjonarny a na telefony Android i iOS.
- Dość łatwo można zrobić w Unity rzeczy, które nie są grą.
Wnioski:
- Pewnie można na Unity robić dobre gry 3D tak samo jak w Unreal. Kwestia tylko dobrania assetów i jak łatwo steruje się obiektami i kamerami itp. w Unity, a jak w Unreal, jakie są różnice.
- Jak masz doświadczonych developerów do Unreal to w C++ można więcej zdziałać i to ma duży sens jak się robi duże gry 3D wysokiej jakości.
- Unreal ma wizualne programowanie. To chyba nazywa się Blue printy. Unity to chyba ma tylko przez pluginy, ale możliwe, że to wprowadzą w samym silniku i nie będzie potrzebny plugin. Co ułatwi wprowadzanie interaktywności w grze dla osób, które nie programują.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.