402837

Dziś jest 01.07.2022

0%

Zaznaczaj wykonane codzienne aktywności i buduj dobre nawyki.

Aby dowiedzieć się więcej o wybranym nawyku kliknij ikonę .

Po zaznaczeniu zadania naciśnij przycisk "Zapisz do dziennika"

  • Czytanie książki lub artykułów (co najmniej 10min)

    Czytanie książek

    Czytanie pozwala Ci zachować dobrą kondycję umysłu, rozwijać wyobraźnię i stale poszerzać zasób słownictwa.

    Każdego dnia „nakarm” umysł nową wiedzą czytając ciekawy artykuł lub rozdział książki.

    Celem może być poszerzanie wiedzy specjalistycznej, aktualizacja wiedzy o Twojej branży, aby być na bieżąco albo zgłębianie nowych zagadnień z dziedziny wiedzy, która Cię interesuje.

  • Trening koncentracji (ColorGame co najmniej 5minut)

    Trening Koncentracji

    Koncentracja to jeden z najważniejszych elementów Twojej życiowej skuteczności. W zasadzie w każdej dziedzinie życia lepsza koncentracja poprawia jakość Twojego działania.

    Na szczęście możesz trenować tzw. „kontrolę poznawczą”, czyli rozwijać zdolność do kierowania swoją uwagą i dzięki temu rozwijać swoją zdolność koncentracji.

    Zagraj każdego dnia co najmniej przez 5 minut w proponowaną przez nas krótką grę, a najlepiej pobierz cały plan treningowy FitnessMózgu.

  • Planowanie Dnia

    Planowanie Dnia

    Planowanie dnia to świetny trening umysłu, ale również przepis na produktywne wykorzystanie czasu.

    Upewnij się, że każdego dnia rano lub dzień wcześniej na wieczór usiądziesz na chwilę z kartką lub kalendarzem i rozpiszesz najważniejsze aktywności i zadania na wybrany dzień.

    Samo to, że stworzysz „wizję” danego dnia w swojej głowie i wyobrazisz sobie mniej więcej jak zadania rozłożą się w czasie da Ci większe poczucie kontroli i lepszą koncentrację w ciągu dnia.

    Zyskujesz też pewność, że kluczowe sprawy nie umkną Ci w gąszczu docierających do Ciebie nowych informacji.

  • Żonglowanie (co najmniej 5minut)

    Żonglowanie

    Żonglowanie to prawdziwy FitnessMózgu w najbardziej praktycznym wydaniu! Badania już dawno pokazały, że systematyczne żonglowanie 3 piłeczkami może fizycznie powiększyć Twój mózg!

    Jeśli jeszcze nie umiesz żonglować - udostępniamy dla Ciebie bezpłatny kurs gdzie krok po kroku przejdziesz przez wszystkie etapy nauki.

    Jeśli już potrafisz żonglować 3 piłeczkami to wykorzystaj tą czynność w przerwach od nauki lub pracy, jako rozgrzewkę lub po prostu jako trening mózgu.

    Po kilku minutach żonglowania uzyskasz lepszą synchronizację pracy Twoich półkul mózgowych, wzmocnisz koncentrację i pobudzisz swój umysł do lepszej pracy.

  • Regeneracja (MindReset lub drzemka)

    Regeneracja

    Dbanie o regenerację umysłu to czynnik równie ważny jak aktywność - o czym wielu z nas zapomina.

    To prowadzi do nadmiernego stresu, przemęczenia, deficytu snu i niestety odbija się nie tylko na wydajności umysłu ale i na zdrowiu.

    Jak szybko zregenerować umysł w ciągu dnia? Wykorzystaj do tego prostą technikę MindReset. Instrukcję znajdziesz tutaj.

    Jeżeli masz taką możliwość to dobrym pomysłem na regenerację w ciągu dnia będzie drzemka. Pamiętaj jednak aby nie przekraczała ona czasu 30minut, ponieważ wtedy możesz obudzić się jeszcze bardziej zmęczony.

    15-20minutowa drzemka wystarczy, aby szybko „zresetować” baterię w ciągu dnia.

  • Notatki (nowa wiedza lub podsumowanie dnia)

    Notatki

    Notowanie i aktywne pisanie to bardzo ważna umiejętność.

    Porządkowanie myśli, wiedzy, zapisywanie ważnych informacji czy rozpisywanie swoich projektów i pomysłów to tylko kilka prostych zastosowań notowania.

    Po prostu zapisuj! W telefonie, na komputerze, w zeszycie. Trenuj przelewanie myśli na papier, a wypracujesz swój własny, angażujący styl notowania, który wzmocni pamięć i lepiej utrwali zapisywane informacje.

    Notatki mogą dotyczyć życia zawodowego albo prywatnych przemyśleń. Ważne, abyś robił to regularnie każdego dnia. Ilość notatek nie ma znaczenia, czasem kilka kluczowych zanotowanych zdań wystarczy.

  • Ruch fizyczny (spacer lub trening minimum 15min)

    Ruch fizyczny

    Badania mówią jasno, że ruch i aktywność fizyczna wpływa korzystnie na pracę mózgu i zdrowie.

    Co ciekawe nie musisz uprawiać sportu wyczynowego, równie dobrze wystarczy spacer, rower lub krótki trening w domu z masą własnego ciała.

    Kluczem jest, aby dotlenić organizm i pobudzić krążenie. Dlatego postaraj się zapewnić sobie każdego dnia przynajmniej 15-30 minut aktywności ruchowej.

  • Regularne picie wody (minimum 3 szklanki)

    Regularne picie wody

    Większość z nas wie, że składamy się w 70% z wody, ale mało kto wie, że już lekkie odwodnienie powoduje obniżenie jakości pracy mózgu o 2% i jest to odczuwalne.

    Dobrym nawykiem jest picie szklanki wody co 50-60min.

    Jeżeli nie masz takiej możliwości to po prostu staraj się uzupełniać wodę jak najczęściej w ciągu dnia.

    Poziom nawodnienia wpłynie znacząco na poziom Twojej koncentracji i samopoczucia.

  • Podsumowanie dnia (krótka notatka)

    Podsumowanie dnia

    Aby budować trwałą, wewnętrzną motywację potrzebujesz odnotowywać swoje dokonania i postępy.

    Dlatego warto każdego dnia przed snem zrobić krótkie podsumowanie. Zadaj sobie kilka pytań:

    Co udało mi się dziś zrobić? Z czego jestem dumny/zadowolony? Z czym sobie dziś poradziłem? Jakie wyzwania pokonałem? Co mi się nie udało? Czego potrzebuję, aby to poprawić następnym razem? Za jakie 2 wykonanie zadania (prywatne lub zawodowe) jestem najbardziej wdzięczny?

  • Oczyszczenie umysłu przed snem

    Oczyszczenie umysłu przed snem

    Przed snem warto oczyścić swój umysł z natłoku myśli nagromadzonych w ciągu dnia.

    W ten sposób uzyskasz lepszą jakość snu i większą regenerację podczas nocy.

    Możesz używać różnych praktyk: modlitwy, medytacji w różnych formach, praktyki mindfullness albo relaksacji umysłu z nastawieniem na stan alfa.

    Kluczowe jest tutaj, aby wyrobić sobie nawyk „wchodzenia w relaks” albo „stan wolny od krążących myśli” na chwilę przed snem.

Moje wpisy

Brak wpisów