402241

15 listopada 2021

Silny korpus

BodyFlow
Korpus

Witaj 😉

jednym z sekretów prawdziwej siły jest mocny “core” czyli korpus.

Aby wydobyć potencjał siłowy jaki w Tobie drzemie potrzebujesz nauczyć się angażować swój core w trakcie treningu.

Oznacza to, że świadomie wykorzystujesz mięśnie brzucha oraz pośladków do generowania siły. Czyli wykonania określonego ruchu.

W trakcie każdego ćwiczenia szczególnie z odważnikiem kettlebell musisz bardzo mocno przypiąć (napiąć) mięśnie swojego brzucha oraz pośladków, ponieważ to właśnie tutaj znajduje się Twój główny generator mocy.

Dodatkowo, mocno spięty korpus uchroni Cię przed częstymi błędami w trakcie wykonywania ćwiczeń.

Wyeliminuje on niechciane odgięcia pleców i “puszczanie” bioder.

Dzięki takiemu podejściu w trakcie swojego treningu nie tylko spalisz nawet 3x więcej kalorii, ale również uchronisz swoje ciało przed kontuzją.

W trakcie treningu, przy każdym powtórzeniu skieruj swoją uwagę na brzuch i pośladki. Zastanów się, czy napewno bardzo mocno są napięte❓

Kiedy napinasz pośladki wyobraź sobie, że jesteś w stanie roztrzaskać w nich orzecha.

I nie ma znaczenia czy robisz pompki, plank, wyciskanie nad głowę czy jakiekolwiek inne ćwiczenie. Zawsze napinaj korpus!

Jednym z sygnałów mówiącym Ci, czy rzeczywiście przypięcia były mocne są “zakwasy”.

Wraz z doświadczeniem treningowym zauważysz różnice w ich odczuwaniu. Pamiętaj, każdy organizm jest inny, a Ty znasz swój najlepiej.

Naucz się go słuchać i obserwować, ponieważ to właśnie on jest największą kopalnią wiedzy. 😉

Jeżeli po treningu nawet w najmniejszym stopniu nie czujesz (to wcale nie musi być ból) mięśni jakie wykonywały mocny trening, może to być oznaka “słabego” ich napinania. Zwróć na to uwagę i w trakcie kolejnego treningu postaraj się napinać je jeszcze mocniej. 😊

Siła i Moc 💪

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *