402202

15 listopada 2021

5 sposobów na lepszą koncentrację

MindFlow
5 zasad koncentracji

Cześć!😀

Jeżeli czasem masz problem ze skupianiem się nad pracą bądź nauką to mam tu coś dla Ciebie.

5 PRAKTYCZNYCH SPOSOBÓW NA LEPSZĄ KONCENTRACJĘ

#1 STAŁE MIEJSCE PRACY

Wybierz określone miejsce specjalnie przeznaczone do pracy. Może to być pokój w twoim mieszkaniu, biblioteka, a bardziej szczegółowo biurko, stół, czy twoje ulubione krzesło.

Stanowczo odradzamy łóżko, czy kanapę, ponieważ twój mózg już kojarzy te miejsca z relaksem, czy snem i trudno będzie ci w nich utrzymać koncentrację.

Po pewnym czasie przekonasz się, że stałe miejsce pracy będzie ci służyć jako bodziec do efektywnej koncentracji. Gdy tam zasiądziesz, twój mózg odbierze sygnał: koncentracja.

#2 W OKREŚLONYM CZASIE OKREŚLONE ZADANIE

Ustal godziny przeznaczone na naukę i staraj się ich przestrzegać.

Gdy zbliża się czas nauki, siadaj w miejscu pracy i otwieraj książki, z których w danej chwili się uczysz.

Czas nauki nie musi być długi, ale ważne, żeby był zorganizowany w określone bloki czasowe i efektywnie wykorzystany. Twój umysł – jak laser – powinien być skoncentrowany na celu.

#3 ODIZOLUJ SIĘ OD ZAKŁÓCEŃ AUDIOWIZUALNYCH

Wyeliminuj lub zredukuj zakłócenia w twoim miejscu pracy. Zakłóceniami nazywamy wszystko, co może przyciągać twoją uwagę, zmniejszając przez to koncentrację.

Wyłącz komputer, wycisz telefon, nie siadaj twarzą skierowaną w stronę okna, ponieważ okno w zasięgu wzroku może cię rozpraszać.

Kolorowe plakaty czy zdjęcia w twoim miejscu pracy również mogą działać jako dystraktor – ogranicz więc ich liczbę do minimum.

#4 DUŻE ZADANIA DZIEL NA POSZCZEGÓLNE KROKI

O wiele lepiej mieć do czynienia z krótkim zadaniem, nad którym jesteś w stanie się w pełni skoncentrować, niż z dłuższym, w czasie którego twoja koncentracja pulsuje niczym przypływy i odpływy morza.

Jeśli więc masz do wykonania duże zadanie – podziel je na poszczególne kroki, robiąc między nimi krótkie przerwy (możesz np. chwilę pożonglować lub zrobić kilka rozciągających ciało ćwiczeń).

#5 ‘JESZCZE TYLKO 5 MINUT’

Gdy czujesz, że twoja koncentracja zaczyna się obniżać, postaw przed sobą cel, że pouczysz się jeszcze 5 minut (lub przeczytasz jeszcze 2 strony, etc.), a gdy go osiągniesz zrób przerwę, ale nie wcześniej.

Następnie stopniowo stawiaj sobie ambitniejsze zadanie do wykonania po załamaniu koncentracji, na przykład wydłużaj czas lub zwiększaj liczbę stron do przeczytania.

W ten sposób będziesz poprawiać swoją zdolność koncentracji i twoja nauka będzie efektywniejsza. Dodatkowo, widząc przed sobą metę, zdobędziesz się na dodatkowy wysiłek (pomyśl, jak swoje konkurencje kończą sportowcy!) przeczytasz więc tekst szybciej, uważnie i z dobrym zapamiętaniem.

Pamiętaj, że nie chodzi tu o wszystko albo nic. Przetestuj sobie te sposoby na spokojnie i wprowadź w życie nawet jeśli ma to być tylko część. A jeżeli Ci to pomoże to daj szanse pozostałym. Ważne jest aby te zmiany były usprawnieniami, a nie ciężkim nowym obowiązkiem.

To na razie!👍

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *